/ Alice tipsar / Cosmetics /

Lanza Keratin Healing Oil - tips

Brukar ni ha någon speciell olja eller serum i håret? Om inte, tycker jag verkligen att ni ska testa Lanza Keratin Healing Oil som är en olja som förstärker hårets styrka och elasticitet. Om du - som jag - färgar håret väldigt mycket så är detta verkligen räddaren i nöden för ditt hår! Dessutom innehåller den värme- samt UVskydd vilket är grymt om ni använder mycket värmetänger så som plattång, locktång fön m.m. Jag brukar applicera oljan efter jag duschat då håret är handdukstorkat, eftersom att den då även minskar torkningstiden med upp till 65%, vilket är helt grymt om man brukar duscha håret innan man ska lägga sig, så man slipper vakna upp med världens afro, haha! 
 
Kort och gott har denna olja hjälpt mitt hår att må bättre genom alla blekningar och färgningar. Håret har aldrig känts så mjukt och awesome som när jag använt denna. Dessutom luktar den gott! Lala-love it. Den finns på olika hårbutiker, men mitt tips är Bell Box som dessutom har grymma priser.