/ Cosmetics /

Sminktips: Stipple Brush

Jag övervägde att skita i att skriva detta inlägget och istället göra en video om den. Men jag bestämde mig för att börja med ett litet inlägg, och sedan göra en video och prata lite mer om den, samt visa hur resultatet blir (så gott som det går). 

Jag köpte min Stipple Brush (för bla. foundation) från ELF hösten 2011, och testade den någon gång därefter och gillade den inte alls. Jag antar att jag inte visste hur man skulle göra exakt. Tittade på ett par sminkvideos på YouTube igårkväll, och bestämde mig imorse vid sminkbordet att ja, idag minsann ska jag testa den på nytt! OCH, jag älskar den. På riktigt! Resultatet blir sjukt bra, och enligt mig håller det nästan längre om man applicerar foundation med denna penseln istället för med vanlig svamp. Åh, så fint det blev! Resultatet blev lite mer "airbrushed" om ni förstår hur jag menar. Om man sedan lägger till lite contouring och highlighting på kinderna blir det heeeelt superfabulous!

Är sååå glad att jag gav den en andra chans, för nu blir den min nya bästa kompis på sminkbordet. Fast jag ska nog i framtiden köpa en Stipple Brush från ett bättre märke än ELF. Har någon något tips?
 
 
 
#1 / / linda :

Make up stores kostar iofs närmare 200-300 men är verkligen to die for. plus att om man tvättar den rätt o sköter om den så har den en hållbarhet uppåt 10år! :D

Svar: ÅH, den blev jag redigt sugen på nu... Ska kika in den! Tack! :D
Allie / Anything Alice

#2 / / Felicia:

Är det svårt att underhålla rött hår? :)

Svar: Nja, ja, det kostar en del med färg, färgbomb, det är speciellt svårt om man har löshår med!
Allie / Anything Alice

#3 / / Caisa-fmds:

Jätte kul med smink tips!^^ Kram Caisa

Svar: Så kul att du tycker det! :D Kram!
Allie / Anything Alice

#4 / / Anonym:

KPDJGLKSJLGKJ HAR DU SETT ATT ALL TIME LOW KOMMER TILL SVERIGE 28 JUNI??? ÄR SÅ TAGGAD!! SKA DU GÅ?

Svar: JAAA! Klart jag ska gå :D
Allie / Anything Alice

#5 / / Anonym:

ÅHH asså fan va fett att du ska gå, hoppas jag ser dig. Tycker du om Paramore och ska du se dom iår på p&l????

Svar: Hihihi ja =D Nej, tycker inte om Paramore och ska inte till P&L! :D
Allie / Anything Alice